تحقیق با موضوع آشنایی با تجارت الکترونیک و زیر ساخت ها آن

تحقیق با موضوع آشنایی با تجارت الکترونیک و زیر ساخت ها آن 75صفحه قالب ورد قابل ویرایش

دانلود تحقیق با موضوع آشنایی با تجارت الکترونیک و زیر ساخت ها آن

تحقیق با موضوع آشنایی با تجارت الکترونیک و زیر ساخت ها آن
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل doc
حجم فایل 52 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 75

توضیحات:

تحقیق با موضوع آشنایی با تجارت الکترونیک و زیر ساخت ها آن 

75صفحه قالب ورد قابل ویرایش

بخشی ازمتن:

تقسیم‌بندی تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک در واقع فرآیند خرید و فروش محصولات و خدمات بر روی شبکه اینترنت می‌باشد و می‌توان آن را به چند گروه: تجارت بین بنگاه و مصرف کننده یا مشتری (B2C)، تجارت بین بنگاه و بنگاه (B2B) و تجارت بین مصرف کننده و مصرف کننده (C2C) تقسیم نمود. که در این میان فعالیت‌های تجاری عمدتاً در چارچوب B2B و B2C متمرکز گردیده‌اند. هر چند در آینده فعالیت‌هایت جاری B2A و C2A نیز قابل پیش‌بینی می‌باشند که در ادامه به معرفی هر یک پرداخته شده است.

نمونه‌ای از یک فعالیت تجاری بین بنگاه و بنگاه (B2B)

بنابر عقیده متخصصین با برقراری ارتباط شبکه اینترنتی بین تولید کنندگان قطعات خودرو و سازندگان خوردو زمان تحویل خودروهای سفارش شده کاهش خواهد یافت، چرا که با انتقال سریع اطلاعات متقابل بین قطعه‌سازان از یک طرف و سازندگان خودرو از سوی دیگر با استفاده از شبکه اینترنت تحولات عمده‌ای در مراحل تحویل خودرو کیفیت و هزینه را شاهد خواهیم بود.

قطعه‌سازان، با آگاهی از نیازهای خودروسازان، محصولات را مطابق با نیاز آنها تولید خواهند نمود. ارتباط بین خودروسازان و قطعه‌سازان برای سفارش و تغییر در قطعه و اندازه‌های لوازم یدکی به روش سنتی با کاغذ و نامه حداقل بین یک تا دو ماه زمان می‌برد. اما با استفاده از اینرنت و برقراری ارتباط رایانه‌ای بین این دو مجموعه زمان به کمتر از یک هفته کاهش می‌یابد، در این روش همچنین خودروسازان با کنترل شاخص‌های کیفیت قطعات خودرو می‌توانند تعداد و موارد قطعات معیوب را سریعاً به قطعه‌سازان اطلاع دهند و در نتیجه افزایش قابل توجهی در کیفیت خودروها بوجود می‌آید. در نهایت B2B بین دو مجموعه تولیدکنندگان خودرو و قطعه‌سازان باعث کاهش هزینه‌ها، بهبود کیفیت و افزایش سرعت ساخت خودرو می‌گردد.

فهرست برخی ازمطالب:

 

تقسیم‌بندی تجارت الکترونیک 1
نمونه‌ای از یک فعالیت تجاری بین بنگاه و بنگاه (B2B) 1
فعالیت‌های در محدوده بین بنگاه و مصرف کننده B2C 2
فعالیت‌های در محدوده C2C 2
فعالیت‌های تجاری B2A (Business to Administration) 3
دولت الکترونیکی E_Government 3
مزایای دولت الکترونیک 4
قوانین حقوقی حاکم بر کسب و کار الکترونیکی (e-law) 4
مزیت‌های تجارت الکترونیکی 6
معایب تجارت الکترونیکی 7
نیازها 8
تجارت الکترونیکی چیست؟ (Electronic Commerce) 9
امنیت در تجارت الکترونیکی 9
رمزنگاری (Encryption) 11
رویه رمزنگاری به روش Common Key 11
رویه رمزنگاری به روش Public Key 12
هویت‌شناسی (Authentication) 12
موسسات Certification Authority 13
متدهای پرداخت الکترونیکی (Electronic Settlement) 14
سیستم کارتهای اعتباری 15
پول الکترونیکی (Electronic Money) 16
کارتهای هوشمند (IC Card) 17
پول الکترونیکی مبتنی بر شبکه (Network type) 18
سهولت بکارگیری 18
ایجاد یک فروشگاه بزرگ مجازی (Mall) 19
نقش وظایف نمایندگی‌های در یک فروشگاه مجازی اینترنتی 20
تدوین قوانین (Establishment of Rules) 21
محافظت ازداده‌هاواطلاعات شخصی درتجارت الکترونیکی (Protection of Privacy) 22
محافظت مصرف‌کنندگان در فرآیندهای تجارت الکترونیکی (Consumer Protection) 23
ایجاد قوانین روشن تجاری به منظور ایجاد یک بازار الکترونیکی معتبر 23
سیستم خرید از طریق شبکه اینترنت (Online Shopping System) 24
کاربرد موسسات ذینفع در فرآیند خرید online 24
EDI پیشینه تجارت الکترونیک 25

تقسیم‌بندی تجارت الکترونیک 1

 

نمونه‌ای از یک فعالیت تجاری بین بنگاه و بنگاه (B2B) 1

 

فعالیت‌های در محدوده بین بنگاه و مصرف کننده B2C 2

 

فعالیت‌های در محدوده C2C 2

 

فعالیت‌های تجاری B2A (Business to Administration) 3

 

دولت الکترونیکی E_Government 3

 

مزایای دولت الکترونیک 4

قوانین حقوقی حاکم بر کسب و کار الکترونیکی (e-law) 4

مزیت‌های تجارت الکترونیکی 6

معایب تجارت الکترونیکی 7

نیازها 8

تجارت الکترونیکی چیست؟ (Electronic Commerce) 9

امنیت در تجارت الکترونیکی 9

رمزنگاری (Encryption) 11

رویه رمزنگاری به روش Common Key 11

رویه رمزنگاری به روش Public Key 12

هویت‌شناسی (Authentication) 12

موسسات Certification Authority 13

متدهای پرداخت الکترونیکی (Electronic Settlement) 14

سیستم کارتهای اعتباری 15

پول الکترونیکی (Electronic Money) 16

کارتهای هوشمند (IC Card) 17

پول الکترونیکی مبتنی بر شبکه (Network type) 18

سهولت بکارگیری 18

ایجاد یک فروشگاه بزرگ مجازی (Mall) 19

نقش وظایف نمایندگی‌های در یک فروشگاه مجازی اینترنتی 20

تدوین قوانین (Establishment of Rules) 21

محافظت ازداده‌هاواطلاعات شخصی درتجارت الکترونیکی (Protection of Privacy) 22

محافظت مصرف‌کنندگان در فرآیندهای تجارت الکترونیکی (Consumer Protection) 23

ایجاد قوانین روشن تجاری به منظور ایجاد یک بازار الکترونیکی معتبر 23

سیستم خرید از طریق شبکه اینترنت (Online Shopping System) 24

کاربرد موسسات ذینفع در فرآیند خرید online 24

EDI پیشینه تجارت الکترونیک 25

دانلود تحقیق با موضوع آشنایی با تجارت الکترونیک و زیر ساخت ها آن